Suomen Taideyhdistys myöntää tänäkin vuonna palkinnon mielestään parhaalle kotimaiselle taidekirjalle. Taideyhdistyksen kirjallisuuspalkinnot osoitetaan kirjoittajille ja toimittajille teoksista, jotka merkittävällä tavalla ovat edistäneet suomalaista taidekirjallisuutta ja taiteen tuntemusta. Palkinnon arvo on 10 000 euroa. Palkinto jaetaan joulukuussa.

Taideyhdistyksen kirjallisuuslautakunta kerää aineistoa palkinnon saajan valitsemiseksi ja pyytää nähtäväkseen tänä vuonna ilmestyneitä taidekirjoja tai muita julkaisuja. Myös marras–joulukuussa 2016 ilmestyneet julkaisut otetaan huomioon. Aineistoja ei palauteta.

Taidekirjojen kustantajia pyydetään toimittamaan 2-3 arvostelukappaletta julkaisuista 31.10.2017 mennessä osoitteeseen:

Suomen Taideyhdistys / Kirjallisuuslautakunta
c/o Helsingin Taidehalli
Nervanderinkatu 3
00100 Helsinki

Suomen Taideyhdistyksen kirjallisuuslautakunnan jäsenet vuonna 2017 ovat FL Asko Mäkelä (puheenjohtaja), taidekriitikko Heikki Kastemaa ja uutena jäsenenä taidekriitikko Sini Mononen.