Havainnosta piirtäminen: IHMINEN I ja II

Helsingin Taidehalli 12.–13.11.2015

Kuvataiteilija Vappu Rossi pitää Taidehallissa kaksi havainnosta piirtämisen lyhytkurssia.
Tilaisuudet järjestää Suomen Taideyhdistys.

Hinta 10 €, Suomen Taideyhdistyksen jäsenille 9 €.
HUOM! ILMOITTAUDU ENNAKKOON. Molempiin työpajoihin ilmoittaudutaan oman, erillisen linkin kautta.

To 12.11.2015 klo 18–21: NÄKÖKULMIA KASVOIHIN

Lyhytkurssilla käydään läpi perinteisiä ja kokeilevia lähestymistapoja kasvojen piirtämiseen. Harjoitteiden kautta tutustutaan muotokuvapiirustuksen metodeihin ja tekotapoihin.

Kurssilla saa tiiviissä paketissa kattavan katsauksen havainnosta piirtämisen erilaisiin puoliin. Se sopii niin aloittelijoille kuin edistyneemmillekin piirtäjille.

Ilmoittaudu mukaan tästä!

Vappu Rossi: Joukko (yksityiskohta), 2009

Pe 13.11.2015 klo 18–21: CROQUISPIIRUSTUS

Croquis on lyhyessä ajassa toteutettu elävästä mallista piirretty kokovartalokuva. Lyhytkurssilla aloitamme klassisista croquisasennoista ja etenemme liikkuvan ja lopulta tanssivan mallin piirtämiseen. Mallina on ammattitanssija Ingrid André. Tällä kurssilla malli on vaatetettu, ei alastonmalli.

Kurssilla saa tiiviissä paketissa kattavan katsauksen havainnosta piirtämisen erilaisiin puoliin. Se käy luontevaksi jatkoksi torstain kurssille, mutta se toimii myös itsenäisenä kokonaisuutena. Se sopii niin aloittelijoille kuin edistyneemmillekin piirtäjille.

Ilmoittaudu mukaan tästä!

Kuva: Patrik Rastenberger

VAPPU ROSSI (1976) on kuvataiteilija, joka tunnetaan erityisesti piirustustaidostaan. Soveltava ja kokeileva piirtäminen sekä yhteistyöprojektit tanssijoiden ja muusikoiden kanssa kuuluvat keskeisesti hänen tuotantoonsa. Rossi on kokenut ja kysytty opettaja, joka on vetänyt piirustuskursseja mm. Ateneumilla, Kuvataideakatemiassa, Oriveden opistolla ja Helsingin taidemuseolla. Rossi on valmistunut kuvataiteen maisteriksi Kuvataideakatemiasta ja taiteen kandidaatiksi Taideteollisesta korkeakoulusta.

INGRID ANDRÉ (1977) on belgialaissyntyinen tanssija, joka on valmistunut Tukholman Ballet Academysta ja belgialaisesta Conservatoire de la danse de Namur -tanssikoulusta. André on työskennellyt ympäri Eurooppaa, mm. Skånen Tanssiteatterissa, Molteni Companyssa Sveitsissä sekä Amgod-kollektiivissa Belgiassa. Tällä hetkellä André asuu ja työskentelee Helsingissä, erityisesti esitystaidetta ja tanssia yhdistävissä projekteissa. André on tehnyt yhteistyötä suomalaisten mediataiteilijoiden ja ohjaajien, kuten Adel Abidinin, Samuli Valkaman ja Vappu Rossin kanssa. Hän on myös ollut useita kertoja tanssijana Rossin liikecroquistapahtumissa.