Nonstop-workshop för självporträtt

Helsingfors Konsthall ons 28.6 kl. 16–20, sön 2.7 kl. 13–17

Finska Konstföreningen ordnar nonstop-workshop för självporträtt på Helsingfors Konsthall onsdagen 28 juni kl. 16–20 och söndagen 2 juli kl. 13–17. Lärare: bildkonstnär Vappu Rossi.

I nonstop-workshopen går vi genom en samling traditionella, experimentella och kanske också humoristiska sätt att rita ett självporträtt. Vi arbetar genom små övningar och det är lätt att haka på eller hoppa av i vilket skede som helst: du väljer själv hur länge du vill vara med.

Workshopen är öppen för alla. Förhandsanmälan krävs inte. Workshopen lämpar sig för såväl nybörjare som längre hunna tecknare i alla åldrar. Redskap finns att tillgå på platsen.

Ingår i biljettpriset.
12 € / 8 €
Personer under 18 år: fritt inträde.
Museikortet

Läs mer om utställingen Jag: Självporträtt genom tiden.

Foto: Patrik Rastenberger

VAPPU ROSSI (f. 1976) är en bildkonstnär som är känd särskilt för sin skicklighet som tecknare. Huvudmotivet i hennes verk är en människogestalt. Tillämpande och experimenterande teckning och samarbetsprojekt med dansare och musiker bildar en viktig del av hennes produktion. Rossi är en erfaren och efterfrågad lärare som har utvecklat och förädlat undervisningsmetoder för teckning utifrån iakttagelse. Hon har lett teckningskurser bl.a. på Ateneum, Bildkonstakademin, Oriveden opisto och Helsingfors konstmuseum. Rossi är bildkonstmagister från Bildkonstakademin och konstkandidat från Konstindustriella högskolan.