Kuva/Foto/Photo: Patrik Rastenberger

Suomen Taideyhdistys järjestää elävän mallin piirustusta Helsingin Taidehallissa tiistaisin klo 18.15–20.00 aina silloin, kun se näyttelyjä ajatellen on mahdollista. Näyttelyiden ripustusviikoilla piirustusiltoja ei järjestetä.

Otathan omat piirustusvälineet mukaan. Osallistumismaksu on 8 euroa, Suomen Taideyhdistyksen jäsenille 7 euroa.

PIIRUSTUSILLAT KEVÄÄLLÄ 2017

Tammikuu: 31.1.
Helmikuu: 7.2., 14.2., 21.2., 28.2.
Maaliskuu: TORSTAI 16.3., 21.3., 28.3.
Huhtikuu: 4.4., 11.4., 18.4., 25.4.
Toukokuu: 2.5., 9.5.
Huom! Muutokset mahdollisia!

Taidehallin Kioskissa myydään nyt Suomen Taideyhdistyksen croquis-piirustuslehtiöitä.
A4 | 150 | 80 g | 10 €

Piirtäminen tapahtuu näyttelysaleissa, joten nestemäisiä värejä ei teosturvallisuussyistä saa käyttää. Nesteitä (kahvia, teetä, virvoitusjuomia) ei saa viedä yläkertaan. Eväiden syönti on sallittua vain aulassa. Vain yksi tuoli/piirtäjä. Huomioithan, että tilassa on taideteoksia. Noudata siis varovaisuutta!

Jos haluat sähköpostia piirustusilloista, lähetä sähköpostiosoitteesi osoitteeseen info(a)suomentaideyhdistys.fi.

Lisätietoja: kanslia puh. 045 7731 4315, lipunmyynti puh. 040 450 7211.

Taiteilija Tapani Raittila: Croquis-piirustuksia ei ole helppo arvioida

”Se on juuri niin. Siinä voi se, joka tekee karsintaa, myös erehtyä, myönnän oikein hyvin. Croquis on tehty nopeasti, siinä on omat hyvät puolensa. Jos piirustuksen tekee hitaasti, se on kokonaan eri asia. Piirustus, jossa niin kuin on tapana sanoa ’tutkitaan’, on eri asia kuin croquis, joka perustuu hasardiin ja on onnistuessaan onnellisten tähtien alla syntynyt. Matisse sanoi oppilailleen, että heidän pitää pystyä piirtämään mies, kun tämä putoaa viidennestä kerroksesta alas — niin nopeasti.” (Tapani Raittila Riitta Valorinnan haastattelussa, joka on julkaistu Raittilan näyttelykirjassa 2007)

Tapani Raittila: Istuva tyttö, 1973