Jäsenmatka Pietariin

5.–7.10.2018

Upea Pietari on runon ja draaman kaupunki, ja suurten tunteiden, koskettavien tunnelmien ja elämysten aarreaitta. Se on myös monen suurmiehen, tsaarien ja kirjallisuuden suurten nimien kaupunki. Tämä Nevan rannalla sijaitseva metropoli on Venäjän taiteen ja kulttuurin pääkaupunki ja kehto, ja se on edelleenkin nimenomaan maan johtava kulttuurikaupunki. Pietarissa lumoutuu palatsien ja kanavien kaupungin kauneudesta – Pietaria ei suotta ole kutsuttu pohjoisen Venetsiaksi. Se on kaupunki, jossa taru ja totuus sekoittuvat omaksi, pietarilaiseksi todellisuudeksi.

Matkan ajankohta: 5.–7.10.2018

Sitovat ilmoittautumiset 31.5.2018 mennessä suoraan matkatoimistoon: Matka-Agentit Oy / Anne Laakso, anne.laakso(at)matka-agentit.fi, p. 050 414 6821. Matkalle osallistuminen edellyttää Suomen Taideyhdistyksen jäsenyyttä.

Matkan hinta / hlö kahden hengen huoneessa määräytyy ryhmän koon mukaan:
460 €, jos ryhmässä 35 hlö
500 €, jos ryhmässä 25 hlö
570 €, jos ryhmässä 15 hlö
Lisämaksu yhden hengen huoneesta 50 €. Yksin matkustavan on varattava yhden hengen huone.

Hinta sisältää:
– junamatkat Helsinki–Pietari–Helsinki 2. luokan istumapaikoilla Allegro-junassa aikataulun mukaisilla vuoroilla
– matkaohjelman mukaiset bussikuljetukset Pieterissa
– majoitus jaetussa kahden hengen standard-luokan huoneessa hotelli Dostoevskyssä
– puolihoito: hotelliaamiaiset, 1 illallinen ja 2 keittolounasta
– paikallisen, suomenkielisen oppaan johdolla tutustuminen ohjelmassa mainittuihin gallerioihin, Eremitaasin nykytaiteen osastoon sekä Uuden Hollannin alueeseen
– Matka-Agenttien matkanjohtajan palvelut
– Venäjän ryhmäviisumin hankinta Suomen kansalaisille

Alustava matkaohjelma:

PERJANTAI 5.10.
Junamatka Helsingistä Pietariin Allegro-junalla 2. luokassa klo 11.00–14.27 (alustava aikataulu, mahdollisuus nousta junaan myös Tikkurilasta, Lahdesta, Kouvolasta ja Vainikkalasta. Kyytiinnousupaikka kerrottava etukäteen). Paikallinen, suomea puhuva opas on ryhmää vastassa Pietarin rautatieasemalla, josta kuljetus oppaan johdolla Erartaan, Venäjän suurimpaan yksityiseen nykytaiteen museoon. Opastettu kierros museossa. Vierailun jälkeen kuljetus hotellille ja majoittuminen. Illallinen hotellilla.

LAUANTAI 6.10.

Buffetaamiaisen jälkeen lähdetään oppaan johdolla tutustumaan Eremitaasin nykytaiteen osastoon. Kierroksen jälkeen keittolounas Literaturnoe Caféssa (kirjailijakahvilassa) Nevsky Prospektilla. Lounaan jälkeen tutustuminen vielä Marina Gisich Galleryyn sekä Borey Galleryyn. Päivän ohjelman jälkeen vapaata aikaa ja omatoiminen illallinen.

SUNNUNTAI 7.10.
Buffetaamiaisen jälkeen luovutetaan huoneet ja lähdetään tutustumaan arkkitehtonisesti kiinnostavaan Uuden Hollannin alueeseen. Vierailemme myös Blue Hall -galleriassa, joka on Pietarin taiteilijaliiton näyttelykeskus. Kierroksen jälkeen keittolounas kaupungilla. Bussikuljetus rautatieasemalle, josta Allegro-junalla Helsinkiin klo 15.30–18.57 (alustava aikataulu).

Hotelli:
Hotel Dostoevsky***
Vladimirskiy Prospekt, 19
p. +7 812 331 3200
www.dostoevsky-hotel.ru

Hotelli sijaitsee Pietarin sydämessä, vain noin 200 metrin päässä kaupungin valtaväylästä, kuuluisasta pääkadusta Nevski Prospektista. Rakennuksen jugend-tyylinen julkisivu on vuodelta 1937, ja hotelli avattiin kunnostettuna vuoden 2003 lopulla. Metroasema Dostoevskaya/Vladimirskaya aivan hotellin vieressä.

HUOMIOITAVAA

* Matkavakuutus ei sisälly hintaan. Matkavakuutus on pakollinen Venäjän viisumia varten ja sen on katettava kaikki mahdolliset sairastumisesta aiheutuneet kulut matkan aikana sekä mahdollisen kotiinkuljetuksen.
* Passin on oltava voimassa 6 kk matkan jälkeen.

Suomen Matka-Agentit Oy
Linnankatu 8 E, 20100 Turku