Kuva: Susanna Alatalo

Torstai 6.2. klo 18.15–20.00
Torstai 13.2. klo 18.15–20.00
Torstai 20.2. klo 18.15–20.00

Kevään 2020 liikecroquis-illoissa keskitytään kehollisiin näkökulmiin ja liikkeen virtaukseen nykytanssissa.

Mallina toimii tanssija ja tanssinopettaja Minttu Pietilä, jonka intohimona on liike ja sen fyysinen tutkiminen. Minttu on valmistunut Tukholman balettiakatemiasta vuonna 2010 ja saanut inspiraatiota ja vaikutteita erilaisista nykytanssin suuntauksista lukuisilta kursseilta ympäri Eurooppaa. Valmistumisensa jälkeen Minttu on työskennellyt monissa näyttämöteoksissa (Ooppera Skaala, Svenska Teatern, Kansallisooppera) sekä vapaan taidekentän nykytanssiproduktioissa. Viime vuosina Minttu on tehnyt myös useita tanssivideoteoksia, joissa liikkeen visuaalinen kerronta korostuu.

Suomen Taideyhdistyksen järjestämissä nykytanssicroquis-illoissa kehollinen mielikuvitus on keskiössä, kun tanssija liikkuu Taidehallin näyttämötilassa liikekieltään varioiden. Musiikki soi suoraan napista tanssijan korvaan, joten piirtäminen tapahtuu hiljaisuudessa.

Nykytanssicroquis’ssa on 50 istumapaikkaa sekä muutama seisomapaikka. Ei ennakkovarauksia. Ota omat piirustusvälineet mukaan. Tervetuloa!

Osallistumismaksu: 8 € / STY:n jäsenet 5 €. Sarjakortti (5 kertaa 35 €, 10 kertaa 70 €) käy myös teemapiirustusilloissa.

Kuva: Susanna Alatalo

Video: Susanna Alatalo