Modell och instrument Helsingfors Konsthall 27.9, 11.10, 16.10, 25.10

Kontrabasisten och sångaren Nenonen står modell med musik för tecknare på Konsthallen igen. Obs! Den 27 september och den 25 oktober står modell gitaristen Jani Luomajärvi.

Rörelsecroquis Helsingfors Konsthall 6.9, 13.9, 20.9, 4.10

Modell och instrument Helsingfors Konsthall 31.5 och 7.6 kl. 18:15-20:00

Förutom de traditionella croquiskvällarna ordnar Finska Konstföreningen två annorlunda teckningskvällar med levande modell torsdagarna den 31 maj och 7 juni klockan 18.15–20.00. Modell: kontrabasisten och sångaren Nenonen (tidigare känd under namnet Laura and the Bass).

Rörelsecroquis Helsingfors Konsthall 8.3, 22.3, 5.4, 19.4

Kom med och lär dig teckna en rörlig modell! Tecknandet börjar från en statisk position som långsamt förbyts i rörelse. De statiska positionerna turas om med rörelse. Modell: butohkonstnär Ken Mai. Deltagaravgift 8 €, för Konstföreningens medlemmar 7 €.

Läs mera
(suomi) Nonstop-graffitityöpajat Helsingin Taidehallissa Helsingfors Konsthall La 20.1. ja 10.2. klo 13–17

(suomi) Nonstop-työpajassa tutustutaan graffitien ja katutaiteen tyylisuuntiin, tekniikoihin ja materiaaleihin. Ohjaajana toimii Helsingissä asuva graffititaiteilija ja taidekonservaattori Viivi Vierinen. Sisältyy pääsylipun hintaan.

Självporträtt I och II Helsingfors Konsthall 25.7 & 1.8.2017

Finska Konstföreningen ordnar kortkurserna SJÄLVPORTRÄTT I och II på Helsingfors Konsthall under ledning av bildkonstnär Vappu Rossi. Obs! Anmäl dig på förhand.

Läs mera
Nonstop-workshop för självporträtt Helsingfors Konsthall ons 28.6 kl. 16–20, sön 2.7 kl. 13–17

I nonstop-workshopen går vi genom en samling traditionella, experimentella och kanske också humoristiska sätt att rita ett självporträtt. Vi arbetar genom små övningar och det är lätt att haka på eller hoppa av i vilket skede som helst: du väljer själv hur länge du vill vara med. Lärare: bildkonstnär Vappu Rossi.

Läs mera
Konstkurs för barn och vuxen tillsammans! Helsingfors Konsthall 23.3–24.3.2017 18:00–20:00

Finska Konstföreningen ordnar två teckningskurser som leds av bildkonstnär Vappu Rossi. På torsdagen använder vi tusch och ritar ett stilleben med blommor, frukt och fantasiväxter på ett blankt pussel, på fredagen möts barnens favoritleksaker i en svartvit teckning.

Läs mera
Croquis och Perspektiv på ansiktet Helsingfors Konsthall 16.2–17.2.2017 18:00–20:00

Finska Konstföreningen ordnar två kortkurser på Helsingfors Konsthall, CROQUIS och PERSPEKTIV PÅ ANSIKTET. Kurserna leds av bildkonstnär Vappu Rossi. Pris 15 € / 10 €. Obs! Anmäl dig på förhand.

Läs mera
DIALOG MELLAN RÖRELSE OCH BILD I & II Helsingfors Konsthall 8.12–9.12/15.12–16.12.2016 18:00–20:00

Finska Konstföreningen ordnar två kortkurser under ledning av bildkonstnär Vappu Rossi: DIALOG MELLAN RÖRELSE OCH BILD I & II. På kursen får deltagarna göra olika uppgifter där de för en experimentell dialog mellan bild och rörelse. Pris: 15/13 €.