Nykyisessä koronatilanteessa piirustusiltojen osallistujamäärä on toistaiseksi rajattu enintään 20 piirtäjään. Suuresta kysynnästä johtuen croquis-piirustusta järjestetään nyt poikkeuksellisesti myös maanantaisin. Osallistuminen edellyttää kasvomaskin käyttöä. Huomioithan, että kasvovisiiri ei käy.

Paikat täytetään saapumisjärjestyksessä. Ei ennakkoilmoittautumista. Istuimet on asetettu valmiiksi turvaväli huomioon ottaen. Ota mielellään oma maski mukaan. Voit myös ostaa kertakäyttömaskin Taidehallin kassalta.

Suomen Taideyhdistyksen piirustusillat Helsingin Taidehallissa klo 18.15–20.00:

Lokakuu: ma 19.10., ti 20.10.
Marraskuu: ma 9.11., ma 16.11., ti 17.11., ma 23.11., ti 24.11., ma 30.11.

MUUTOKSET MAHDOLLISIA. Seuraamme koronatilannetta. Koska tilanne saattaa jälleen muuttua, tarkistathan päivitetyt tiedot verkkosivuiltamme. Halutessasi voit myös liittyä postituslistallemme lähettämällä viestin osoitteeseen info (a) suomentaideyhdistys.fi.

Noudatamme toistaiseksi seuraavia järjestelyjä, jotta vierailusi olisi turvallinen.

Tulethan paikalle terveenä. Taidehallissa on käsien desinfiointipisteitä sisääntuloauloissa ja hissin vieressä näyttelytiloissa.

Ole hyvä ja odota ulkona. Lipunmyynti alkaa klo 17.45. Huomaa, että maanantaisin Taidehalli on kiinni. Ovi avataan piirtäjille klo 17.45. Muistathan vähintään 1,5 metrin turvavälin jonottaessa. Muista turvaväli myös tauolla esim. WC-jonossa.

Piirtäminen alkaa klo 18.15 ja loppuu keskisalissa klo 19.55 ja takasalissa klo 20.00, jotta aula ei ruuhkautuisi poistuttaessa. Pyydämme piirtäjiä ystävällisesti poistumaan tiloista ripeästi illan päätyttyä. Henkilökunta korjaa tuolit pois.

Ota omat piirustusvälineet mukaan.

Pääsyliput: 8 € / Suomen Taideyhdistyksen jäsenet 5 €
Sarjaliput: 5 käyntiä 35 €, 10 käyntiä 70 €
Kertakäyttömaski piirtäjille: 1,50 € (1 maski / asiakas)
Suosittelemme maksamaan kortilla ja välttämään käteisen käyttöä.

Kiitos ymmärryksestä ja yhteistyöstä!

Taiteilija Tapani Raittila:

CROQUIS-PIIRUSTUKSIA EI OLE HELPPO ARVIOIDA

”Se on juuri niin. Siinä voi se, joka tekee karsintaa, myös erehtyä, myönnän oikein hyvin. Croquis on tehty nopeasti, siinä on omat hyvät puolensa. Jos piirustuksen tekee hitaasti, se on kokonaan eri asia. Piirustus, jossa niin kuin on tapana sanoa ’tutkitaan’, on eri asia kuin croquis, joka perustuu hasardiin ja on onnistuessaan onnellisten tähtien alla syntynyt. Matisse sanoi oppilailleen, että heidän pitää pystyä piirtämään mies, kun tämä putoaa viidennestä kerroksesta alas — niin nopeasti.” (Tapani Raittila Riitta Valorinnan haastattelussa, joka on julkaistu Raittilan näyttelykirjassa 2007)

Tapani Raittila: Istuva tyttö, 1973