Kuva: Susanna Alatalo

Suomen Taideyhdistys järjestää kesäkuussa 6 croquis-piirustusiltaa Helsingin Taidehallissa tiistaisin ja torstaisin. Koronavirusepidemian johdosta osallistujamäärä on turvallisuussyistä rajattu enintään 50 piirtäjään, jotka jaetaan kahteen saliin. Istumapaikoissa huomioidaan turvaväli. Ethän tule paikalle sairaana tai oireisena.

Lipunmyynti alkaa klo 17.45. Sään salliessa pyydämme odottamaan lipunmyynnin alkamista ulkona. Muistathan kahden metrin turvavälin jonottaessa. Muista säilyttää turvaväli myös tauon aikana esim. WC-jonossa. Piirtäminen alkaa klo 18.15 ja loppuu keskisalissa klo 19.55 ja takasalissa klo 20.00, jotta aula ei ruuhkautuisi poistuttaessa. Pyydämme piirtäjiä ystävällisesti poistumaan tiloista ripeästi naulakoille ja ulos illan päätyttyä. Henkilökunta korjaa tuolit pois.

Otathan omat piirustusvälineet mukaan. Liput: 8 € / Suomen Taideyhdistyksen jäsenille 5 €. Myynnissä on myös sarjalippuja: 35 € / 5 kertaa ja 70 € / 10 kertaa. Suosittelemme käyttämään käteisen sijasta korttimaksua.

Kiitos ymmärryksestä ja yhteistyöstä!

Kesäkuun piirustusillat:

Torstai 4.6.
Tiistai 9.6.
Torstai 11.6.
Tiistai 16.6.
Tiistai 23.6.
Torstai 25.6.

Huom! Muutokset mahdollisia.

Jos haluat sähköpostia piirustusilloista, lähetä sähköpostiosoitteesi osoitteeseen info(a)suomentaideyhdistys.fi.

Taiteilija Tapani Raittila:

CROQUIS-PIIRUSTUKSIA EI OLE HELPPO ARVIOIDA

”Se on juuri niin. Siinä voi se, joka tekee karsintaa, myös erehtyä, myönnän oikein hyvin. Croquis on tehty nopeasti, siinä on omat hyvät puolensa. Jos piirustuksen tekee hitaasti, se on kokonaan eri asia. Piirustus, jossa niin kuin on tapana sanoa ’tutkitaan’, on eri asia kuin croquis, joka perustuu hasardiin ja on onnistuessaan onnellisten tähtien alla syntynyt. Matisse sanoi oppilailleen, että heidän pitää pystyä piirtämään mies, kun tämä putoaa viidennestä kerroksesta alas — niin nopeasti.” (Tapani Raittila Riitta Valorinnan haastattelussa, joka on julkaistu Raittilan näyttelykirjassa 2007)

Tapani Raittila: Istuva tyttö, 1973